de natuur . . .

De natuur in al haar glorie kan soms toch zo mooi zijn maar ook zo eenvoudig om van te genieten !  En dat hebben we vandaag dan gedaan, het was een mooie dag en het zonnetje scheen uitnodigend.  In de voormiddag was ik naar de kinesist geweest en pas om 18u had ik nog een afspraak, dus na de middag kon dat best wel doorgaan.
We gingen nogmaals naar het provinciedomein in onze buurt, het is daar meestal wel druk als het mooi weer is maar we zijn september en dan zijn de kinderen bijna allemaal op school, daar waar ze thuis horen.  Een aantal waren er wel in het domein aanwezig omdat ze daar met de klas naartoe waren gereden of gegaan, ze gingen meestal vrij vlug terug weg om op tijd naar de klas te kunnen gaan en van daar uit vermoedelijk snel naar huis toe.
Veel volk hebben we echt niet gezien, hier en daar een koppel of zo maar veel mensen zijn we echt niet tegengekomen onderweg.  Het was er dus vrij rustig . . . totdat er een wagen achter ons aan kwam gereden, wat normaal niet mogelijk is omdat auto's niet toegestaan zijn in het domein . . . maar het was een bekende van ons en hij moest daar echt wel zijn. We genoten allebei van een fikse wandeling en het deed ons deugd.  Dat daar dan ook weer beelden bij geschoten worden hoef ik zeker niet te vertellen ?!


Deze zwaan kent het hier ook goed blijkbaar, ze komt al aangezwommen wanneer er iemand langsheen de kant van het water komt, ze denkt zeker dat we eten bij hebben !


De roeiboten en de trapbootjes liggen er heel rustig bij, vandaag geen beweging te zien op het water, tenzij van het "waterwild" zoals ik de watervogels benoem.


Een reiger stond langsheen de waterkant, hij aasde op visjes vermoed ik dan maar hij was echt niet bang toen ik wat dichterbij kwam met de camera, de flits wou ik echt niet gebruiken om hem zeker niet weg te jagen.


Deze kikkers zaten in de zon dicht bij mekaar, mooi tussen de algen en het kroos, samen met het riet en andere begroeiing.


Een zwaan op de vijver van de trapbootjes voor kleine kinderen, hier was het heel rustig en de watervogels lieten zich niet onbetuigd.


De lisdodden stonden mooi langsheen de zijkant van de kleine vijver aan het verkeerspark, dit riet is echt wel heel snel gegroeid en het is een echte oase waar jonge dieren met rust worden gelaten.


Deze zwaan duikt regelmatig onder water met haar kop om wat voedsel op te pikken meen ik dan, 'k zou niet weten waarom ze het doet.  "Om haar weg te steken wanneer jij haar wil fotograferen" wist mijn echtgenoot me plagerig te vertellen.


En hier was het dus echt wel zover, ze stak haar kop onder water . . . terwijl ik het eilandje met de treurwilg ging fotograferen, de andere dieren zijn meestal meeuwen die je op het water ziet.


Veel witte vogels te zien, dat kan je nog het beste zien op deze foto, overal zaten er wel en zeker op het water, de andere kleuren merk je ook niet zo snel op.


Met dit laatste beeld nemen we afscheid van het domein, die heb ik gemaakt toen we bijna terug rond deze vijver waren gelopen op weg naar de uitgang in de Domeinstraat.











Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!