eindelijk . . . !

Op zaterdagnamiddag had ik net gestofzuigd, in alle kamers eens geweest, ook de living werd eerst onder handen genomen want daar zag je allerlei ongerechtigheden op de vloer liggen, tenminste . . . toen de zon er nog op scheen !  Later werd de lucht eerder grimmig en grijs met regen op de koop toe, toen deed ik het tweede gedeelte van de stofzuigbeurt en daarna . . . heb ik me hier neergepoot op de stoel aan de computer !  Uw dienaar is klaar om weer wat neer te zetten, wil dat dan meestal zeggen . . .
Het had heel wat voeten in de aarde voordat ik zover was, alles opzij zetten of omhoog op tafel of op stoelen, zo moet je dat doen wil alles snel vlotten.  En dat het vlot verliep getuigt de tijd ervan : 'k had geeneens een half uur nodig om overal rond te kunnen gaan !  Kwestie dus van alles goed te regelen en weg te bergen . . . maar dat had ik dan ook al dadelijk gedaan na de middag.  Ook hier en daar wat vuile vlekken weg gepoetst waar iemand met schoenen aan vegen had gemaakt op mijn vloer die echt wel heel licht van kleur is en bijna niet gevlamd.
Het uitzweten kan beginnen, laat me toch eerst nog een glas water halen in de keuken, zodanig dat ik verder kan voor een uurtje of iets minder, ja ik ben een waterdrinker die ettelijke litertjes heeft leeg gemaakt maar . . . het is wel gefilterd kraantjeswater !
En hoe gaat het met jullie bed, hoor ik je vragen, wel dat valt vrij goed mee moet ik zeggen.  We hebben zelfs deze morgen tot bijna 9 u in ons bed gelegen, dat is toch tamelijk goed voor iemand die meestal niet lang uitslaapt, ik toch niet tenminste, de wederhelft dat is wat anders.
Al vrij snel na de middag waren de mannen met de nieuwe spullen daar, ze belden de gsm, kwestie van juist te weten waar ze moesten zijn : er stond namelijk geen huisnummer op de bestelbon !  Al dadelijk iemand naar buiten gegaan om ze op te wachten, volgens ons was het immers het gemakkelijkste dat ze alles deponeerden in onze garage, die toch leeg stond want de wagen hadden we buiten geparkeerd.  Zo moesten ze niet steeds over en weer om alles naar binnen te halen en konden ze bij slecht weer ook droog blijven, wat voor iedereen goed was, voor hun omdat de schoenen droog bleven en voor ons omdat ze met droge voeten geen vuile vegen maken !  Ja, een mens moet soms wel echt aan veel denken, zeker als je op een appartement woont, dan is het passen en meten en ook deftig nadenken voordat je aan wat begint.
Wat er niet bij was bij de levering : onze tweede stel dekbedovertrekken maar die waren nog in bestelling.  En wat wij dus zelf ook nog niet in huis hadden was onze verlichting : die was ook in bestelling en zou in de loop van deze week dus geleverd worden, waarna er nog wel iets moest aan gebeuren en daarna konden we zelf alles installeren, we wachten dus nog op verlichting.  Maar geen nood, we hebben de oude op de nachtkastjes gelegd en dan kunnen we voorlopig daarmee ook wel verder, als er maar licht schijnt in de duisternis wanneer je 's nachts naar het toilet moet.
Mijn ventje die probeerde dat bed al een paar keren uit maar zelf heb ik me er gewoon even op gelegd toen ik het ingesteld had, de voeten lichtjes hoger om dikke benen en voeten te voorkomen.  Toen ik echter naar bed ging heb ik het ook nog ietwat bijgesteld en 'k heb een heerlijke nachtrust gehad.  Zelfs maar ene keer ben ik wakker geworden, ben opgestaan, even naar het toilet en daarna terug het bed in . . . tot bijna 9 u dus, ik had het naar mijn zin in dat nieuwe bed !!!
Mijn ventje die vertelde dat hij van dat kussen was afgerold, dat kan gewoon niet maar hij zal zich wat te plat hebben gelegd, is immers gewend van aan het hoofdeinde die kop wat hoger in te stellen dan bij mezelf.  Maar ja, hij moet het zelf voelen hoe dat hij er het beste in ligt en dan ook goed slaapt, misschien vandaag een klein tikje hoger zetten en zo uitproberen, het is de moeite waard om het te proberen !
En wij die eerst dachten dat ons nieuwe donsdeken niet warm genoeg zou zijn, het is zeker meer dan warm genoeg.  'k Heb zelfs even met mijn voeten onder het dekbed uit geslapen, 't was niet echt lang maar ik voelde toch het verschil en deze avond, geen lange pyjamabroek meer aantrekken, daar is het blijkbaar nog niet koud genoeg voor !  En dat ventje van mij, die zei ietwat eerder net hetzelfde, die had liggen zweten, dat hoeft nu ook weer niet.
Dus 's avonds zo lang mogelijk de overgordijnen ook open laten, 'k had ze toen op vrijdag wat vroeger dicht gedaan, hoeft dus echt niet volgens ons, je moet het alleen maar even uitproberen . . . 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!