tussen de bedrijven door . . .

We zijn maandag en vandaag begint dus weer een nieuwe week.  Wat die zal geven weten we nog niet dus is het telkens afwachten tot ze weer ten einde is en dan krijg je een overzicht.
En wat had de voorbije week voor ons in petto, veel dingen eigenlijk maar enkele sprongen er toch bovenuit : al onze rommel opruimen die te voorschijn is gekomen na de verhuis van ons bed en toebehoren, een paar kasten opruimen en je komt verrassingen tegen, verder nog de uitgestelde wasbeurt uitvoeren en ook de droge was wegwerken en nog een boel meer ook !
Nadat ons oude bed naar de garage was verhuisd, in stukken en brokken wel te verstaan, gans ontmanteld dus, bleven de twee nachtkastjes nog een week boven huizen in die kleine kamer die eigenlijk onze dressing is.  Daar is een grote kast, een kapstok met daarboven ruimte voor de wasmanden, een rek langsheen een deel van de muur en verder . . . plaats voor heel wat spullen die nu geen vaste plaats meer hadden !  Ja, zo betitel ik het nog het beste want als je geen plaats hebt om alles weg te bergen . . . zet ik het meestal in wasmanden, een mens moet verder doen met wat hij heeft . . . of gaan opruimen.
Op vrijdagnamiddag had ik alles al gepoetst, voordien nog wat spullen afgewassen die op kasten stonden en dergelijke en daarna de vloer overal zuiver gemaakt zodat alles weer prima in orde was, en ik me zo moe voelde dat ik dadelijk zou kunnen in slaap vallen, wat gelukkig niet was gebeurd
We zaten ook nog te wachten op ons nieuwe lampjes, daar moest wat aan aangepast worden door een elektricien die niet zo ver van ons weg woonde, we hadden dat in de winkel gekocht waar hij werkte en hij zou die verandering wel doorvoeren en de spullen aan ons bezorgen, ze waren immers niet in voorraad en we moesten wachten dus op de levering na de bestelling te hebben betaald.  Zo dat was dat, in de tussentijd hadden we een voorlopige oplossing uitgedokterd om toch naast het bed ook verlichting te hebben.  Dat is handig als je al eens tijdens de nacht uit bed komt en gaat plassen of gewoon wat anders doen, net zoals ik zelf dan doe als ik niet kan slapen.
Maar onze slaap hebben we er niet voor gelaten, we slapen allebei goed in dat bed, alleen is de echtgenoot nog op zoek naar een goed hoofdkussen, ik vermoed alleen dat hij het hoofdeinde wat te hoog zet zodat hij telkens naast dat kussen terecht komt.  Op ditzelfde moment is hij mijn hoofdkussen aan het uitproberen, in de hoop dat dit lukt, alleen als je hoofdeinde te hoog staat is dat ook niet aangewezen om het zo te gebruiken maar hij moet dat zelf maar ondervinden.  'k Heb namelijk een ergonomisch kussen dat een goede steun in de hals geeft, zo ligt je wervelkolom gewoon in een rechte lijn verder, ook als je een zijslaper bent, alleen moet je dan wel met alles rekening houden om die rechte lijn te laten doorlopen, wat hij dus niet doet door het hoofdeinde nog wat hoger te leggen.  Als je dan weet dat we het voeteinde ook nog wat hoger zetten dan moet je zeker oppassen, maar we zien wel hoe dat evolueert.  Zelf had ik nog in het begin van het jaar een koppel hoofdkussens gekocht maar niet van deze leverancier, ook met een andere vulling, daar doe ik op dit moment maar mee verder maar ik ondervind toch ook dat het andere een vastere vulling heeft en dat dit blijkbaar beter is voor mijn rug en slaaphouding.
Ondertussen hadden we onze lampjes wel ontvangen, alleen hangen ze nog niet op de juiste plek, ze liggen nog in de doos waarin ze gebracht werden maar in de loop van deze week zou ik ze wel graag zien hangen op de juiste plek.  Verder werden de nachtkastjes verhuisd van boven in de dressing naar beneden in de garage, daar onder de leggers opzij was een goede plek om die te zetten.  We hebben wel een plastiek zeil gelegd op die vloer, kwestie van ze ook onderaan te beschermen tegen het mogelijke vocht dat toch deze dagen een rol speelt in dit seizoen.
Zaterdag had ik de uitgestelde wasbeurt dan eindelijk toch kunnen doen, een deel hing in de living te drogen tijdens de nacht en op zondag was dat dus een klein kunstje om dat droog in de wasmand te leggen.  De andere stukken zoals ondergoed had ik gedroogd in de droogkast en plat gelegd in een paar andere wasmanden, ook de sokken en kousen lagen daarbij en de lingerie.  En verder lag er nog een schort, ja een mens moet al eens wat bakken dat kan spatten en daarvoor gebruik ik een schort, wordt snel vuil maar je andere kledij blijft toch meestal proper en dat is de hoofdzaak.  Nog wat nachtkledij en dan ook nog een katoenen vestje, hemden en wat nog allemaal, het kreeg een plaats.  Meestal hang ik al die gewassen spullen dan aan die kapstok in de dressing, zo ook deze keer, daar nog een jeans erbij, nog wat overhemden, een aantal pulletjes, een paar fijne bloesjes, een nieuw pyjama voor mezelf en een nieuwe zachte peignoir.  Al het ondergoed heb ik zo snel mogelijk opgevouwen op zondag, dat moet kunnen op zo een donkere regendag, alle pullen en bloezen opgehangen op hangers, ook de overhemden en verder heb ik alles zo goed als mogelijk opgeborgen in kasten en lades, daar komen de sokken en kousen in.
Een andere kast wou ik dan toch nog eens bekijken, wat daar allemaal in zat, er lag nog een wollen deken, dat niet vaak werd gebruikt wegens allergische reacties van mezelf.  Ik haalde alles eruit en wat bleek uiteindelijk : er stak nog een pakje speculaas onder die spullen, hoe die daar zijn gekomen is me een raadsel, daar moet ik toch de echtgenoot eens over interpelleren, begint die nu ook al spullen verloren te leggen overal ?!
Zo heb ik nu toch weer aan aantal zakken gevuld met spullen die weg mogen, ik hoop maar dat de echtgenoot de moeite neemt om ze weg te doen, om wat nieuwe spullen te gaan aankopen draait hij zijn hand niet om maar om alles naar hier of daar te brengen dat is nog wat gans anders.  'k Heb uiteindelijk nog grote plastieken zakken gevonden die kunnen van pas komen, een goede opruimbeurt is toch heilzaam voor kasten waar spullen zitten die niet zo vaak worden gebruikt.
Mijn heks die nog steeds op de kast stond heb ik ook ingepakt, de kerstboom, die vlak in de buurt zit in diezelfde kast, heb ik vooraan gezet, kwestie van daar weldra snel aan te kunnen.
Na zo op en af dat trapje te lopen, was ik wel wat moe, 'k heb me aan de computer gezet en ben dit beginnen schrijven.  Het is wel een epistel geworden maar het moest maar even gezegd worden dat ook jullie dienaar weer heel wat werk heeft verzet in dit voorbije weekend.  
Hopelijk brengt deze nieuwe week ons wat mooier weer in de komende dagen zodat we er terug eens kunnen op uit trekken naar het domein.  Zodat we kunnen zien welke werken er werden uitgevoerd of wat nog moet gedaan worden, ook daarvoor kan je op Facebook terecht onder de naam "Provinciedomein Kessel-lo", ga maar eens kijken als het jullie interesseert.

Reacties

  1. Dat doe ik straks Chris nu eerst mijn bloggenronde afwerken! Jij bent tok altijd bezig he als ik dat zo lees... ik heb dat ook als ik eenmaal in gang schiet dan ben ik moeilijk te stoppen! Soms zegt mijn man dan.. er komt geen morgen meer zeker dat het nu allemaal moet gedaan worden! haha
    Wij slapen ook goed in ons nieuw bed en hebben ook alle twee een ander hoofdkussen aangepast aan onze manier van slapen! Ik verschoot er wel van dat een simpel kopkussen zoveel kan kosten! Maar soit .. een goede houding en ligging is belangrijk hé!
    Nog een fijne dag en ik ga verder met mijn bezoekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij moeten hier en daar nog wat aanpassen in onze slaapkamer maar het slapen gaat uitstekend. Al was ik in de week zo moe dat mijn benen geen rust vonden. 'k Ben even opgestaan, heb iets gedronken, nog eens naar het toilet en daarna terug het bed in, en toen kon ik dus wel in slaap geraken maar het was eigenlijk wel een beetje mijn eigen fout. Je wil dan toch alles gedaan krijgen en tegen beter weten in doe je maar verder tot 's avonds zelfs, dat mag ik gewoon niet meer doen, dat is voor mezelf wat te veel. Maar ja, de aard van het beestje zeker. Ook vandaag zijn we nog op pad geweest maar we hadden niet echt veel bij van wat we hadden opgeschreven, zo geraken we dus nooit rond maar we zien wel in de volgende dagen. Nog een fijne dag verder.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!