Omdat er te veel beelden waren, zoals altijd, zet ik hier het vervolg van onze wandeling.  Nu komen we aan het interessante gedeelte, er worden dingen in vraag gesteld, en als jullie willen kan je er ook op antwoorden natuurlijk ?!
Zou er dan toch sprake zijn dat bepaalde dieren naar onze streken zijn overgewaaid, of liever : overgezwommen ?!   


Volgens overlevering zou het best kunnen dat deze boomstronken reeds 80 jaren in het water waren weg geborgen. Het zouden de restanten zijn van bomen die toen sneuvelden om deze vijver aan te leggen.  Door het water bleven ze zo goed bewaard, wij vroegen ons eerder steeds af hoe dat mogelijk was, dat water bepaalde stoffen kan vrij houden van verrotting is mogelijk, maar zo lang ?!


De vorige keer had ik me al bepaalde vragen gesteld toen ik bomen langsheen bepaalde beken en water zag die eveneens afgeknaagd waren.  Zouden de bever dan toch voorbereidingen treffen om hier ergens een dam aan te leggen ?  Is hier voor hen nog genoeg eten te vinden, vraag ik me dan af, de vispopulatie is immers veel kleiner geworden dan voorheen.  Komen ze langs de beken naar ons streken toe ?!


Een meeuw en een aalscholver op de paaltjes aan de vijver van de trapbootjes van de kleine kinderen, ook daar had ik reeds eerder gezien dat er aan bomen was geknaagd, eveneens aan andere bomen die reeds in het water lagen.


Hier weer een exemplaar dat gesneuveld is door de storm, was wel eerder verrot te noemen en dan begeven ze wel eens zonder dat ze een duwtje krijgen hier of daar.


Ook zulke exemplaren worden vroeg of laat gewurgd door de klimop die er omheen groeit, het zijn ook bomen waar de vogels graag hun nest in maken, jammer maar helaas als die sneuvelt met een nestje erin.


Hier was het peis en vree tussen de meeuwen, veel meer waren er echter niet te zien.


Tussendoor kregen we ook grotere wolken te zien, hier hangt er eentje boven de vijver waar we nu helemaal omheen waren gewandeld, met deze beelden nemen we dan afscheid van het domein, tot de volgende keer.


Maar dan kijk je eens omhoog en schiet er een vliegtuig van tussen de wolken, een mooi gezicht in de blauwe lucht . . . !

Reacties

  1. Ik zag op FB dat je terug een lading foto's postte maar had nog geen tijd om te gaan zien... mijn dagschema zit ook relatief vol, 's morgens zwemmen ( zo'n 45 min) daarna koken tenzij we ergens gaan uiteten, een korte siesta in de namiddag met daarna onze dagelijkse wandeling van zo'n 1u30 daarna een koffietje en dan nadert de avond weer. Natuurlijk zitten boodschappen en bezoek van vrienden of omgekeerd + uitstappen er ook tussen dus je ziet.. ons dagschema zit vol al doen we alles rustig aan ... Ik heb ook altijd mijn foto apparaat mee als we weggaan , je weet maar nooit wat er plots de moeite loont om te trekken... Nog een gezellige avond Chris en knuffel

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

Een fijne zondag iedereen . . . !!!