om volledig te zijn . . .

Ha, hier komt nog iets wat wij ook gedaan hebben in deze voorbije dagen : papier versnipperd !  Ja, ook dat volgt op een opruimactie, tenminste als het dingen zijn die niet voor publicatie vatbaar zijn of niet hoeven gelezen te worden door iedereen.  Dan denk ik in de eerste plaats aan financiële transacties en zo van die dingen, al zijn het maar rekeninguittreksels, je weet maar nooit door wie dit zou kunnen misbruikt worden . . . !

'k Had eerder in de week gezegd dat ik tegen het einde van deze week zou willen alles proper kuisen, dan was dat toch weeral eens gedaan.  In de vorige week was het er niet echt van gekomen en steeds maar uitstellen is ook niet goed.  Want dan zit je weer met andere dingen waarmee je bezig bent en dan kom je met je eigen vrije tijd in de knoei.  Daarom bespreken we dat meestal in het begin van de werkweek wat we allemaal zinnens zijn.

In de vorige week hadden we die bloemen verpot en ingeplant om op het balkon te zetten, dat brengt hier en daar toch wel wat vuil met zich mee al is dat niet echt veel te noemen.  Maar toch, je wil alles zo proper mogelijk houden ook en dat was in de laatste dagen niet echt goed meer uit te voeren wegens die opkuis in papier.  Ook daarom had ik gezegd : je maakt daar stof mee en ik wil dat tegen het einde van de week weer alles normaal is in huis.  Er mag hier of daar nog wel iets liggen dat je best op kuist naderhand maar het meeste moet toch gedaan zijn . . . en zo geschiedde dus ook !

Op donderdag ben ik naar de kapper geweest in de voormiddag en terwijl ik weg was heeft mijn ventje heel keurig ons appartement gestofzuigd, zo ken ik hem wel, hij is meestal van zijn woord maar die rug van hem speelt dan soms op en dan is het moeilijk om hem ergens mee bezig te houden, dan is hij liever de baan op, boodschappen doen en dat is ook een goede afleiding.  Immers in de wagen heeft hij zelden of nooit rugpijn, zelfs niet als we meer dan 500 km moeten afleggen op een bepaalde dag.

Donderdagnamiddag was het dus poetsen voor mezelf, ik had er reeds mee gedaan toen het amper 15 u was, de namiddag moest nog beginnen voor mij maar ik was reeds rond geweest met dat natte gedoe, alleen de living bleef er nog over maar ik doe nooit alles tegelijk want dan bekoop ik het ook aan mijn rug.  Wanneer je dat weet dan luister je daar nog het beste naar; je lichaam zal wel zeggen wat het aan kan en wat niet.

Dus vandaag zie je me poetsen in onze living, vermoedelijk in de voormiddag want ons eten is reeds zo goed als klaar gemaakt, alleen maar op te warmen en dat is is op zulke dagen echt wel handig.  Je moet het alleen maar voorbereiden en er vooral op voorhand aan denken en het ook klaar maken . . . wat ik dus deed.

Aan iedereen een fijn weekend, geniet ervan, het is weeral een dagje langer dat er kan gerust worden en vergeet vooral niet te profiteren als het mooi weer is !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!